Menu
Jsme na Facebooku

Jak začít

Pro začátek je nejdůležitější změnit vlastní postoj a vztah k pohybu samotnému. Začněte rutinním pohybem, který je součástí běžného každodenního života. Je třeba si možnost takového pohybu stále připomínat a vyhledávat k němu co nejvíce příležitostí.

Pokuste se přimět k tomu, abyste neleželi, když můžete sedět, abyste neseděli, když můžete stát, a nestáli, když můžete chodit. Nepoužívejte zbytečně výtah nebo pohyblivé schody, když můžete jít po svých. Jde jen o zvyk a za chvíli poznáte vylepšení kondice i při takovéto rutinní aktivitě. Nevyhýbejte se těžším domácím pracím a pokládejte je za cvičení. Zkuste každý den ujít o pár desítek metrů víc než předešlý den a přemýšlejte, kde všude se dá spálit nějaká energie navíc.

S aktivním pohybem pak začínejte pomalu a v nejlepším případě po poradě s odborníkem o tom, jaký pohyb je pro vás nejvíce vhodný a v jaké intenzitě. S dlouhodobou tělesnou nečinností se totiž zhoršuje fyzická kondice, ochabují svaly, stoupá množství tuku a snižuje se množství svalové hmoty. S tímto handicapem se nedá vstoupit do fitka a očekávat, že okamžitě přijdou super výsledky. Po zahájení cvičení se zdatnost zvyšuje velmi pozvolna, v první fázi dokonce neznatelně. Proto na vás číhá největší nebezpečí - když budete očekávat okamžité změny k lepšímu, snadno boj vzdáte, protože vás realita bude nemotivovat. Pokud však toto období překonáte, máte vyhráno.

Lidské tělo je stroj plně uzpůsobený k pohybu. Nepoužíváním pohybového ústrojí se ztrácí kvalita svalové hmoty a dochází k poškození kloubů a kostí - to je začátek začarovaného kruhu, kdy pro nedostatek pohybu dochází k omezení funkcí a k bolestivosti, kvůli které odmítáte cvičit. Čím déle je sval v nečinnosti, tím obtížněji se vrací ke své funkčnosti.

Vyhledávání
Kontakt

Mgr. Leona Meindlová
Seifertova 57, Jihlava 586 01
+420 565 551 111
+420 606 944 656
e-mail: leona@hubnuti4you.cz

Individuální jídelníček přesně na míru

edited by N.E.S.P.I.