Menu
Jsme na Facebooku

Cvičení je lék

Pokud se rozhodnete a donutíte se aktivně hýbat, jste na dobré cestě. Pozitivní efekt z cvičení se po nějaké době určitě objeví - poznáte radost z pohybu, kila i tukové polštářky začnou ubývat, vaše okolí vás bude chválit. Lepší pocit ze sebe samého vás zbaví negativních myšlenek a emocí. Po určité době si tělo vytvoří závislost na vyplavených endorfinech a vy se do pohybu nebudete muset nutit. Naopak, budete mít fyzickou potřebu se hýbat. Opravdu, pohyb se stane radostí a stejnou fyzickou potřebou, jako je třeba jídlo nebo spánek.

Téměř každý člověk může systematickým tréninkem svoji tělesnou kondici zvyšovat bez ohledu na zdravotní stav, nadbytečné kilogramy nebo věk. Značná část jevů, které jsou spojovány se stářím - horší kondice, zvýšená unavitelnost, klesající aerobní kapacita, rostoucí množství podkožního tuku - je velmi často důsledkem nedostatku pohybu. Systematické cvičení zlepšuje duševní funkce a přispívá k duševní svěžesti a pocitu větší energie.

Pohyb je nejlepší přirozený uklidňující prostředek, odstraňuje psychické vyčerpání a únavu, a naopak nám pomáhá vytvářet dobrou náladu, zvyšuje sebedůvěru a umožňuje lehčí zvládnutí zátěžových situací. Pohyb má velmi příznivé účinky na duševní rovnováhu člověka.

Při pouhé dietě ztrácíte 75 % tuku a 25 % svalové tkáně. Pokud ale přidáte cvičení, ztrácíte 95 % tuku a pouze 5 % svalové tkáně. Kdo pravidelně cvičí nebo se jinak hýbe, má velkou naději, že si váhový úbytek udrží, protože cvičení samo o sobě má tendenci měnit vzorce životního stylu. Také je potřeba mít na paměti, že svalová hmota je těžší než tuk a že tedy zpočátku při cvičení nebudete hubnout tak rychle. Nebo alespoň ne na váze. Při pohybu stoupá množství svalové tkáně oproti ubývajícímu tuku, takže klidně můžete i vážit stejně nebo více, ale zlepší se vám postava - lépe padnou šaty.

Vyhledávání
Kontakt

Mgr. Leona Meindlová
Seifertova 57, Jihlava 586 01
+420 565 551 111
+420 606 944 656
e-mail: leona@hubnuti4you.cz

Individuální jídelníček přesně na míru

edited by N.E.S.P.I.