Menu
Jsme na Facebooku

Výmluvy

Donutit se k pohybu je pro mnoho lidí daleko obtížnější než změnit stravovací návyky. Je to proto, že dlouhodobým nehýbáním se, došlo ke změně pohybových potřeb, tělo je zlenivělé a vás napadá spousta argumentů, proč je pro vás cvičení problém.

1) Nemáte čas?

Uvědomte si, že cvičení je stejně důležité jako spánek nebo jídlo. Když něco opravdu chcete, vždycky si na to čas nejdete. Stačí jen přemýšlet o tom, kde si ten čas ukrojit (nakoupit může někdo za vás, vyžehlit taky, únavu u televize rozhodně nezaženete...).

2) Nedostatek peněz?

Zařaďte cvičení do výdajů za léky a potravinové doplňky. A kromě toho, spousta aktivit je úplně zadarmo - rychlá chůze, jízda na kole, běh, běh na lyžích... stačí jen sfárat do sklepa.

3) Lenost?

To si sice často nepřiznáváte, ale lenost bývá hlavním důvodem toho, že se vám nechce začít něco se sebou dělat. Pokud jste nebyli zvyklí sportovat, budete to mít sice z počátku těžší, ale na pohyb není nikdy pozdě. Lidé, kteří přišli pohybu na chuť až pozdním věku, upřímně litují, že si takto neobohatili život dříve.

4) Moc práce doma?

Obvyklou výmluvou bývá, že nepotřebujete ohyb, když ho máte dost doma a na zahradě. To je ale velký omyl. Každodenní práce nemusí zatěžovat člověka zdravě, naopak většinou zatěžuje jednostranně  jen určité svalové skupiny. Aby měl pohyb opravdu pozitivní efekt, musí trvat alespoň 30 minut a musí při něm stoupnout tepová frekvence do hodnot aerobního tréninku.

5) Jste unavení?

Únava je často spíše duševního charakteru a pohyb vás zbaví únavy z denního stresu určitě lépe než sezení u televize a pití kávy.

6) Odkládáte pohybovou aktivitu?

Pokud máte pocit, že nejdříve musíte udělat něco jiného (důležitějšího) a pak teprve budete cvičit, udělejte to úplně obráceně. Pohyb vám pomůže tyto úkoly (vyřešit problém, učit se na zkoušku...) naopak zvládnout lépe, protože si „vyčistíte" hlavu, odstraníte únavu a stres.

Vyhledávání
Kontakt

Mgr. Leona Meindlová
Seifertova 57, Jihlava 586 01
+420 565 551 111
+420 606 944 656
e-mail: leona@hubnuti4you.cz

Individuální jídelníček přesně na míru

edited by N.E.S.P.I.