Menu
Jsme na Facebooku

Co je to FIT?

Slovo fit je zkratkou tří důležitých faktorů, které prokazují, že pohyb má pro tělo ten nejvhodnější účinek.

1) F - frekvence

Na to, aby pohyb přinášel opravdu maximální efekt, je třeba se hýbat pravidelně a dlouhodobě. Nejlepší je snažit se aktivně se hýbat denně (nebo aspoň 5x týdně), tak aby energetický výdej týdně dosáhl minimálně 7 000 kJ. Vytrvalostní aktivity je třeba doplňovat posilováním svalů a protahovacími a relaxačními cviky.

2) I - intenzita

Intenzitu vytrvalostního (aerobního) pohybu můžete regulovat sledováním tepové frekvence. Pokud zvolíte intenzitu příliš nízkou, musíte k navození úbytku váhy věnovat pohybu daleko více času, abyste dosáhli dostatečného energetického výdeje. Ideální tepová frekvence pro spalování tuků by neměla přesáhnout počet tepů za minutu, které udává číslo zhruba 180 mínus věk. To jste v pásmu aerobní aktivity, při které dochází ke zvyšování vaší kondice. Pro redukci nadváhy vám postačí i tepová frekvence o něco nižší. Naopak při vysoké tepové frekvenci cvičíte moc intenzivně, takže se brzy unavíte a pohyb vás nebude těšit. Takový pohyb není efektivní ani z hlediska redukce váhy, protože bude probíhat za anaerobních podmínek (bez přítomnosti kyslíku), kdy nedochází ke spalování tuků.

3) T - trvání

Pokud chcete hubnout, měla by být délka aerobní aktivity alespoň 30 minut. Teprve po 20 minutách cvičení v aerobní oblasti dochází k významnému zastoupení tuků při hrazení spotřeby energie. Je výhodnější vydržet delší dobu s mírnější intenzitou, než cvičení „přepálit" a po pár minutách odpadnout.

Vyhledávání
Kontakt

Mgr. Leona Meindlová
Seifertova 57, Jihlava 586 01
+420 565 551 111
+420 606 944 656
e-mail: leona@hubnuti4you.cz

Individuální jídelníček přesně na míru

edited by N.E.S.P.I.