Menu
Jsme na Facebooku

Strava před výkonem

Strava před výkonem má čtyři hlavní funkce:

1. Zabránit hypoglykemii a jejím příznakům (závratě, nadměrná únava, zhoršené vidění a nerozhodnost), které mohou komplikovat výkonnost.

2. Zklidnit žaludek, vstřebat část žaludečních šťáv a zmírnit pocit hladu.

3. Dodat svalům energii, jak stravou snědenou předem, která se ukládá ve formě glykogenu, tak stravou přijatou do jedné hodiny před výkonem.

4. Zklidnit mysl vědomím, že vaše tělo je energeticky dobře zásobeno.

 

 

Pokrm před soutěží:

1. Poslední pevný pokrm by měl být podán asi 3-4 hodiny před soutěží, sacharidové pokrmy s menším množstvím bílkovin a tuků.

2. Není vhodné podávat tučná jídla a maso, protože se pomalu vyprazdňují ze žaludku.

3. Podání většího množství jednoduchých sacharidů před soutěží není vhodné, protože mohou v důsledku uvolnění inzulínu vyvolat reaktivní hypoglykémii, proto jsou vhodnější sacharidy komplexní.

4. Vyhnout se většímu množství kofeinu. Dávka 250 mg (asi 2 šálky kávy) nebo více má negativní účinky na krevní oběh.

Vyhledávání
Kontakt

Mgr. Leona Meindlová
Seifertova 57, Jihlava 586 01
+420 565 551 111
+420 606 944 656
e-mail: leona@hubnuti4you.cz

Individuální jídelníček přesně na míru

edited by N.E.S.P.I.