Menu
Jsme na Facebooku

Jak zhubnout

1) Motivace

Motivace je základem úspěchu. Reálná motivace většinou zahrnuje soubor zdravotních a osobních hledisek. Nejzávažnější je důvod zdravotní, pro někoho jsou kila nadměrnou zátěží při pohybu, někdo hubne z důvodů společenských nebo aby se více líbil partnerovi. Ženy většinou řeší to, že chtějí nosit hezké oblečení a že se samy sobě nelíbí na fotkách z dovolené, že touží po váze, jakou měly před pár lety. Dobrým důvodem je celková únava a nedostatek energie, který přímo souvisí se špatným životním stylem a nevhodným stravováním. Hubnutí samozřejmě obnáší nějaká ta negativa (změna životních návyků avjídelníčku, sportování, pokud jste na to nebyli zvyklí, omezování oblíbených jídel apod.), ale přináší i spoustu pozitiv (nezadýchávání se při chůzi do schodů, lepší fyzická kondice, vyšší sebevědomí, zlepšení kvality života, možnost lépe se oblékat, pocit větší energie apod.)

2) Začátek

Pro začátek je potřeba se odhodlat, zvážit se a změřit se alespoň v pase a přes boky. Všechny hodnoty zapsat do sešitu, kam se dále budou zapisovat veškeré další hodnoty a hlavně JÍDELNÍČEK. První týden je potřeba zapisovat důsledně všechno, co sníte a vypijete. V záznamech by měl být uvedený alespoň čas, množství a druh jídla. Můžete si psát i místo (třeba pak odhalíte, že jíte většinou za pochodu nebo u televize), jestli jste jedli z hladu, nudy, nebo jestli vás jen „honila" mlsná. A kromě toho si ještě můžete zapisovat vedlejší činnost (čtení novin, práce na PC, sledování TV apod.). Tohle všechno pak proberete buď s nutričním specialistou nebo si můžete s pomocí nějakého výživového programu svůj jídelníček zkontrolovat sami. Zjistíte, co děláte špatně a proč. Jak by šly vaše chyby napravit. Co vám v jídelníčku chybí a co naopak přebývá. Pak záleží na tom, zda máte možnost nechat si vypracovat osobní jídelníček na míru nebo zda se budete snažit sami. První možnost je samozřejmě jednodušší, protože někdo tu práci s jídelníčkem udělal za vás a máte jistotu, že tak je to správné a že by vám při hubnutí nemělo nic důležitého chybět.

3) Jídelníček

Profesionálně vypracovaný jídelníček by měl obsahovat i recepty na jednoduchá jídla, které jste schopni si připravit sami a měl by počítat i s možností, že jíte mimo domov. Spočívá v tom, že poradce zná váš dosavadní způsob stravování, výživové preference a ví, že jste na nějaké potraviny alergičtí a že třeba nějaké potraviny nesnášíte. Zohledňuje také to, jakou máte práci a jak moc se věnujete nějakému pohybu. Zkušený nutriční specialista dokáže pro každého člověka sestavit takový jídelníček, aby dotyčnému vyhovoval a díky němuž zdravým způsobem zhubne. A nemusí si přitom do konce života zakazovat sladkosti nebo letní špekáček opečený na ohni.

4) Změna stravovacích návyků

I když budete mít sestavený jídelníček, je potřeba naučit se změnit při vaření své myšlení a návyky. Postupně se člověk učí odhadovat váhy potravin a jídel (zpočátku je potřeba vše vážit), učí se používat nové suroviny a nachází zdravé varianty k dosud kupovaným potravinám. Při vaření je potřeba vyměnit smažení na oleji za pečení na sucho, naučit se pracovat se zeleninou a dalšími „šidícími" potravinami. Postupně se naučíte i zdravě mlsat, překonávat nástrahy oslav, poradce vám poradí „fígle", jak ošidit chutě na sladké i jak se orientovat v nabídce zdravých potravin a potravinových doplňků, abyste zbytečně neinvestovali do zbytečných a nefunkčních produktů. Garantuji vám, že nové stravovací zvyklosti snadno „skousne" i chlap masožrout, když se mu změny dávkují postupněJ Sama jednoho takového doma mám.

5) Pohyb

Pohyb je základní životní potřebou stejně jako příjem potravy nebo kyslíku. Naše tělo je uzpůsobené k pohybu, ale bohužel při jeho nedostatku  vysílá signály nelibosti v mnohem nižší intenzitě, než když mu nedáme najíst. Přitom špatný pocit ze sebe sama není často dán ani tak kily navíc, jako spíše fyzickou netrénovaností. Pokud to hodně zjednoduším, tak člověk s nadváhou, který se aktivně hýbe, je na tom zdravotně často lépe než vychrtlý člověk bez pohybu. Chcete další důvody, proč začít s aktivním pohybem? Tady je máte:

Více o tématu naleznete přímo pod záložkou Pohyb.

Vyhledávání
Kontakt

Mgr. Leona Meindlová
Seifertova 57, Jihlava 586 01
+420 565 551 111
+420 606 944 656
e-mail: leona@hubnuti4you.cz

Individuální jídelníček přesně na míru

edited by N.E.S.P.I.