Menu
Jsme na Facebooku

Jak předejít jo-jo efektu

Odborníci považují za úspěch zhubnutí o 5 až 10 % původní váhy, kdy si před dalším hubnutím člověk váhu nějaký čas udržuje. Dochází totiž k tzv. stavu plató, kdy se váhový úbytek dlouhodobě nehýbe, tělo se adaptuje na změny ve stravovacích návycích a pohybovou aktivitu a začne pracovat efektivněji a úsporněji. Proto dojde ke stabilizaci hmotnosti na úrovni, která dotyčnému nemusí připadat ideální, ale jejíž snížení by znamenalo extrémní omezování v jídle, což nejde vydržet věčně. Proto je dobré třeba i půl roku počkat než se pustíte do dalšího hubnutí.

Pro udržení váhy je důležitý postoj k hubnutí a ke svému tělu. Pokud jste spokojeni sami se sebou a jste pyšní, že jste dokázali zhubnout, měla by to být dostatečná motivace k tomu, vydržet v novém životním stylu i nadále. Je dobré mít na paměti, že s jedním hříchem se svět nezboří a spíše než na jídlo začít myslet na pohyb. Díky pohybu se vyplaví do krve endorfiny a zároveň odplavou všechny splíny, „depky" a problémy, které by vás sváděli k tomu, „aspoň si ten život trochu osladit".

Tělo se rychle adaptuje na určitý druh stravování nebo pohybu, takže je dobré jednou za čas si místo hlavního jídla dát salát a vyzkoušet nový druh pohybu. K tomu se doporučuje vyhodit velké oblečení, které už vám není, abyste ho neměli ve skříni jako pojistku, až zase přiberete. Prostě se musíte vejít do svého nového oblečení:-)

Vyhledávání
Kontakt

Mgr. Leona Meindlová
Seifertova 57, Jihlava 586 01
+420 565 551 111
+420 606 944 656
e-mail: leona@hubnuti4you.cz

Individuální jídelníček přesně na míru

edited by N.E.S.P.I.