Menu
Jsme na Facebooku

aktuality

Zažeňte podzimní depku jídlem | 11. 10. 2010

Například hořká čokoláda, ovoce, zelený čaj, ryby, především losos a kombinace tmavého pečiva s vaječnou omeletou dokáže prý divy.

Říká se, že tabulka čokolády dokáže ulevit duši svou chutí a organismu díky antioxidantům, které obsahuje. Švýcarští odborníci zabývající se souvislostmi dobré nálady a pojídáním hořké čokolády uvedli, že ideální množství je čtyřicet gramů kvalitní čokolády denně. Do experimentu byly zapojeny osoby, které zprvu uváděly, že jsou silně deprimované. Na konci výzkumu se zjistilo, že u nich čokoláda dokázala snížit hodnoty stresového hormonu.

Špenát se zase ukázal být ideálním lékem na celkové oslabení, únavu či anémii, a to díky antioxidantům, které jsou důležité v prevenci rakoviny. Špenát také pomáhá snižovat cholesterol a pocit hladu u lidí, kteří se rozhodli skoncovat s kouřením. Důležité je špenát pouze krátce tepelně upravovat, protože při dlouhém vaření ztrácí mnoho ze svých hodnot.

Během podzimu a zimy je obsah hormonu štěstí (serotoninu) v našem organismu přirozeně snížen. Mechanismus, který obsah serotoninu v našem těle řídí, souvisí s délkou dne a intenzitou slunečního záření. Na jaře obsah serotoninu začíná zase nabývat na síle. Exotické ovoce – banány, ananas, mango, papája – které je k dostání právě v zimních měsících, obsahuje mimo důležitých vitaminů a minerálů i látky, které v těle podporují produkci serotoninu.

Zelený čaj obsahuje velké množství teinu, který podporuje srdeční a nervové funkce našeho organismu. Rozšiřuje zároveň krevní řečiště v lidském mozku, a tím mu umožňuje lépe pracovat. Zelený čaj proto podporuje naši lepší paměť a soustředěnost.

Losos je ideálním zdrojem selenu, vápníku a vitaminů D a E. Zařazením lososa do podzimního a zimního jídelníčku podpoříme činnost srdce, krevního systému a souběžně s tím můžeme zabránit vzniku depresí. Vaječná omeleta v kombinaci s tmavým pečivem je ideální lehkou snídaní především pro ženy, které očekávají menstruaci. Obsahuje totiž sacharidy a proteiny, které zklidňují premenstruační napětí.

 

 

...návrat zpět

Vyhledávání
Kontakt

Mgr. Leona Meindlová
Seifertova 57, Jihlava 586 01
+420 565 551 111
+420 606 944 656
e-mail: leona@hubnuti4you.cz

Individuální jídelníček přesně na míru

edited by N.E.S.P.I.